Időtervezés a görömbölyi 8.osztálynak
Napirendben, heti rendben a tanulási idő elhelyezése, az egyes tantárgyakhoz szükséges tanulási idő tervezése
Táblázat készítése
Hatékony tanulási szokások kialakítása
A tanulás optimális körülményeinek megteremtése (rendezett tanulási tér, jó fényviszonyok, a taneszközök kezelésének kialakított szokásrendszere).
Időtervezés (napirendben, heti rendben a tanulási idő elhelyezése, az egyes tantárgyakhoz szükséges tanulási idő tervezése)
A tanulási folyamat szokásrendszerének kialakítása (a tantárgyak tanulásának sorrendje, az ismétlések számának és idejének optimalizálása).
Fontos tanulási szokások
Előkészület a tanórára- nyugodt, relaxált figyelem megteremtése a tanóra elején, esetleg témákat „hívni”
Emlékeztetők írása otthon az órára készülve- órai történések, fontos gondolatok, személyes szűrő (leltárszerű ismeretek vagy összefüggő szöveg)
Próbafelmondás- az olvasottak lényegének összefoglalása és elmondása
Figyelem- és ennek ébrentartása- a másikra való figyelem az ismétlés, szervezés, kérdések stb. mentén bennünket is tovább lendít
Idegen nyelvek, versek tanulásával kell kezdeni a tanulnivalót és a végén újra ismételni azt, majd reggel átnézni. Itt nem összeadódnak a rászánt percek (ha előzetesen foglalkozunk vele), hanem megtöbbszöröződnek.
+
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése